Ya Allah!!Tersentuh..


Tahniah buat PU Hafiz sebagai juara kepada rancangan realiti tv Astro Oasis "Pencetus Ummah"..walaupun pada dasarnya kita minat dan sokong PU Yeop tuk menang dan jadi juara PU..'nyongeng-nyongeng jugak..moh kter beramal.."hihhi..lepasnie kalau PU Yeop bagi tazkirah atau ceramah..mesti confirm-confirm teman nengok..hihi..

Tapi bukan pasal PU Yoep mahupun PU Hafiz yang kita nak citerkan kat entri nie..tetapi mengenai tazkirah yang disampaikan oleh Dr. Mohd Redhuan Tee Abdullah ketika malam final pencetus ummah pada 9/1/14 haritu..

Ya Allah!!tersentuh hati dan memang mengalir air mata dengar tazkirah yang lebih kurang 7 minit tuh..betapa dia sangat mengharapkan dapat sama-sama membawa ibunya memeluk Islam sehingga ke akhir nafas ibunya pun dia tidak putus-putus mendoakan ibunya agar meninggal dalam memeluk agama Islam..namun, perancangan Allah adalah lebih baik caturannya daripada segala perancangan makhluk yang lain..hamba manusia hanya mampu merancang..hanya Allah yang Maha menentukan segalanya..sesungguhnya..percaturan yang telah dilakukan oleh Allah lebih baik dari segala-galanya..sekalung syabas dan tahniah buat Dr. Redhuan sebab sangat tabah masa berkongsi cerita pasal ibunya..moga setiap yang mendengar mendapat hidayah dan rahmat dari-Nya..serta lebih pandai dan tahu menghargai kedua ibu bapa kita.."Show Unlimited Kindnes To Your Parents"

Kat bawah ada video tazkirah yang disampaikan oleh Uztaz Dr. Redhuan Tee..



Sama-sama kita hayatinyer..
sedikit pesanan dari Ustz Dr. Redhuan diakhir tazkirahnya:
"sedara yang ada anak-anak seagama
tidak ada pemisah antara kita
gunakanlah peluang yang telah dikurniakan Allah sebaik-baiknya.."

Sebolehnya..doa sebagai seorang anak kepada kedua ibu bapa tidak harus ditinggalkan dalam setiap waktu solat kita..

Buat Dr. Redhuan..walaupun dirinya tidak berkesempatan untuk memimpin ibunya menuju jalan Allah..namum, insyaAllah ada ganjaran lain yang Allah S.W.T telah sediakan untuk diri-Nya..sesungghnya..Allah Maha Mengetahui..

Kredit videa to : Kelantan FA The Red Warriors..heee..^_^


tazkirah Ustaz Dr. Mohd Redhuan Tee Abdullah

#ILovemyMother#lovemyfather#lovemy family#betterthaniLovemyself#forever#hopefullyuntillJannah#
Love u allz so so muchh!!!

Bangga menjadi ummat-Mu Ya Nabi Muhammad..
Bangga aku dicipta memeluk agama Mu Ya Allah..
Islam is my way of life..:-)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kuatkan Hatiku Ya Allah..

Sejenak bersama penyair Leo A.W.S.

Mak We koiii..