Doa Untuk Dr. Mohamed Mursi..



Amba bukanlah orang yang arif untuk berbicara mengenai Dr. Mursi..tapi semenjak dari berita penggulingan Dr. Mursi tersebar dan turut diselar sebagai diktator oleh sesetengah pihak menyebabkan amba terpanggil untuk mengetahui siapa dia Dr. Mohamed Mursi serta dosa apakah yang telah dilakukan sehingga beliau digulingkan..membaca kisahnya juga telah mampu membuatkan amba mengenali siapa dia Dr. Mursi..sesungguhnya Allah bersama orang-orang yang benar..kuatlah dan tabahkanlah hatimu Dr. Mursi..

Bersumberkan daripada blog Dr. Fuh ( http://fuh.my/dimana-mursi-ketika-ini/ ) yang amba baca membuatkan amba telah faham pengkhianatan yang dilakukan terhadap Dr. Mursi dalam usaha menjatuhkan beliau sebagai Presiden Mesir..Allahuakbar!!!mungkin sebahagiannya perancangan Yahudi dalam menjatuhkan pemerintahan Islam, tetapi yang turut membuatkan amba menjadi lebih kesal apabila  sebahagian daripada umat Islam sendiri turut sama dalam menjatuhkan pemerintahan Islam di Mesir yang diterajui oleh Dr. Mursi..pemerintahan yang dilakukan baru mencapai usaha setahun dijadikan idea utama dalam menolak Dr.Mursi sebagai pemerintah malahan turut digelar sebagai diktator..

Membaca coretan isteri Dr. Mursi menjadikan hamba lebih kagum dengannya..hanya Allah Yang Maha Mengetahui akan segala yang berlaku..bersujud meminta pertolongan daripada-Nya adalah sebaik-baik dan semulia umat-Nya..tetapi buat mereka Islam yang menganianya agama Islam sendiri sesungguhnya mereka itu sangat hina di sisi Allah..buat pengkhianat agama yang bersekongkol menjatuhkan pemerintahan Islam..bergembiralah dengan kebahagiaan sementara yang telah engkau miliki wahai sang pengkhianat...tetapi bersedialah jugalah engkau dengan balasan daripada-Nya di atas segala perbuatan terkutuk yang telah kamu lakukan..

 
Nabi s.a.w pernah ditanya: "Seseorang yang berperang untuk mendapatkan harta rampasan, seseorang yang berperang agar dipuji dan seseorang yang berperang untuk memperlihatkan kehebatannya, siapakah di antara mereka yang berada di jalan Allah? Rasulullah s.a.w menjawab: Sesiapa yang berperang untuk meninggikan kalimah Allah (tertegak), maka dia berada di jalan Allah." (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

  
Doaku sentiasa bersama mengiringi perjuangan mu Dr. Mohamed Mursi..lindungilah perjuangannya Ya Allah..hanya Engkau penguasa sekalian alam..ALLAHUAKBAR!!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kuatkan Hatiku Ya Allah..

Sejenak bersama penyair Leo A.W.S.

Mak We koiii..