Dugaan Paling Berat...


Ya Allah..moga segala yang telah aku dengar dan baca bukanlah suatu yang benar..berikanlah hamba-Mu yang ditimpa kesusahan sekarang ini sejuta kesabaran dan lindungilah iman-iman mereka Ya Allah..pada pagi 21 ramadhan nieyh..inilah seberat-berat ujian yang pernah hadapi, berjujuran air mata aku jatuh dengan penuh rasa sebu sebak di hati..hadirnya ujian yang begitu berat untuk aku tanggung dan dengar ini menyebabkan hatiku tiba-tiba jadi sedih dan sebak tak terkata..moga-moga di akhir-akhir bulan penuh kenikmatan ini, akan hadir cahaya kegembiraan dan kebahagiaan untuk mereka..aku tidak sanggup untuk berdepan perkara yang paling aku benci, paling tidak aku suka berlaku dalam hidup aku mahupun sesiapa pun..moga Allah memberi mereka yang ditimpa dugaan daripada-Mu itu penuh ketabahan dan kesabaran. Aku benar-benar memohon kepada-Mu Ya Allah..jika ia benar..ampunkan segala kesalahannya..bawalah serta pimpinlah dia menuju jalan yang engkau redhai..janganlah engkau timpakan ke atas umatmu itu dengan bebanan yang tidak mampu ditanggung oleh dirinya..kasihanilah diri kami Ya Allah...kembalilah sinar kebahagiaan yang pernah Engkau berikan dahulu Ya Allah..moga dugaan yang Engkau berikan kepada hambu-Mu itu hanya sebagai ujian semata-mata dalam menguji keimanan kami semua Ya Allah supaya kami kembali sedar atas segala nikmat dan kurniaan yang pernah Engkau berikan..hanya Engkau yang Maha Mendengar lagi Maha Mengasihani..tolong Ya Allah..aku sendiri tidak mampu untuk berdepan dengan ujian yang seberat itu..moga kami semua dilindungi oleh-Mu Ya Allah...aminnn..

Moga kami semua dilindungi di bawah keredhaan-Mu Ya Allah...hanya padu-Mu aku sujud berserah..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kuatkan Hatiku Ya Allah..

Sejenak bersama penyair Leo A.W.S.

Mak We koiii..