Sambungan Teka Teki 4-7

4. Jika aku di cium berbau harum mewangi,
Tapi diriku alah pada benda hitam.

5. Jikalau tuan bijak laksamana,
Cubalah teka Sel apakah yang berada di luar badan kita?

6. Di pakai di jari sangatlah cantik,
Semakain panjang kuku semakin menghilang.

7. Di bawa bergerak ke kiri kanan, ke atas bawah,
Walaupun aku ada kaitan dengan sejenis binatang,
Tapi aku tak mengigit tangan yang memegangku,
Cubalah teka siapakah aku?

8. Dalam banyak-banyak telefon,
Hanya aku yang menpunyai tangan.

9. Aku di sayangi oleh tuanku,
Disimpan kemas di dalam dompet,
Kemana pergi sentiasa dibawa,
Pabila di cucuk, berbuah wang ringgit.

10. Diriku boleh dipanjangkan, di bulatkan, di leperkan, dan diolah menjadi pelbagai bentuk.
Tapi jika terlepas boleh termakan diri sendiri.
Cuba teka apakah itu?

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kuatkan Hatiku Ya Allah..

Sejenak bersama penyair Leo A.W.S.

Mak We koiii..