Civilian

Bila aku tengok budak-budak Palapes kat kolej aku terkejar sana terkejar sini..aku terfikir jugak.."kenapalah diorang ni susahkan diri masuk palapes, hari minggu tak sempat nak rehat sebab ada training..penat betul", kesian aku tengok..

Teringat pulak masa awal-awal aku masuk kolej ni, dulu aku kolej lain, tapi gara-gara aku pun macam minat jugak nak jadi Palapes Army, aku pun tukar kolej tuk jadi Palapes Army. Itu pun aku sampai kolej ni kul 12 tengah malam..

Kat kolej aku sekarang (KOSASS), ada palapes navy dan juga army..yang tak jadi apa-apa tu di gelar "civilian"orang-orang biasa..aku sempat jugakla di gelar palapes navy..tapi tak lama, dua minggu je..hehe, badan tak boleh tahanla..terus je buat keputusan keluar baris and terus di gelar civilian..

Memang poyo betul aku ni, keluar kolej lama kul 12 malam gara-gara nak masuk palapes..tapi hampeh jew..sebulan pun tak sampai dalam palapes..Sebab tu lah, aku salute sangat kat kengkawan yang satu intake ngan aku yang masih bertahan sampai sekarang, tinggal 1 sem lagi diorang dah nak tauliah..dapat pangkat Leftenan Muda tu..memang tak sia-sia usaha korang..aku jugakla yang terlopong..huhu

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kuatkan Hatiku Ya Allah..

Sejenak bersama penyair Leo A.W.S.

Mak We koiii..