Kat Kelas T.....

Hari ni masuk kelas satu ni buat kepala aku sangat, hati aku pun jadi sakit jugak..
Buat apalah kasi ilmu kalau tak ikhlas...
Pastu aku terdengar pulah dala sipi-sipi di telinga aku ni yang seorang tu cakap.."Kenapalah suara korang semua ni macam kucing"...Kata perempuan sorang tu..
Orang yang berpangkat Prof. pun tak pernah lagi tau aku dengar cakap kata-kata macam tu kat pelajar-pelajar dia..termasuklah yang berpangkat Dr. sekalipun..
Aku hormat dia nak beri ilmu, tapi dia juga perlu hormat perasaan aku dan kawan-kawan sekelas s aku yang lain jugak sebagai penuntut ilmu, kitorang pun ada perasaan jugak..saling menghormati kan tak rugi...
Kalau lah dia tu terus berperangai camtu...aku tak tahula apa nak jadi lagi kat kelas...
Kalau hati tak sakit. kepala yang sakit...kalau dua-dua tak sakit...aku rasa habis-habis aku boleh memekik je...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kuatkan Hatiku Ya Allah..

Sejenak bersama penyair Leo A.W.S.

Mak We koiii..