Manusia

 Hidup manusia di dunia ini tiada yang sempurna..setiap yang mempunyai kelebihan dalam sesuatu perkara atau aspek,pasti akan ada kekurangan dalam sesuatu perkara atau aspek yang lain.Oeh sebab itu,jika hari ini diri kita disanjung,dipuji dan dikagumi..janganlah kita leka,lupa diri dan alpa dengan pujian dan sanjungan yang diberi itu,kerana ianya tidak akan kekal lama..sebaliknya banggalah dengan diri sendiri yang sentiasa dihiasi sikap sentiasa rendah diri,InsyaAllah..hidup kita akan sentiasa diberkati.

Rendah diri bukan hanya kepada manusia,bahkan yang paling utama merasa rendah diri kepada Yang Maha Pencipta kita iaitu Allah (swt),kerana setiap yang berlaku adalah ketetapan dan ketentuan Qada' dan Qadar daripada-Nya.

Janganlah bersedih diatas sesuatu musibah yang datang menimpa,kerana itu adalah ujian daripada-Nya dalam mencari hamba-hambanya yang sentiasa redha dengan Qada'  dan Qadar-Nya..

Moga kita semua adalah mereka yang berada dalam golongan mereka yang sentiasa redha akan Qada' dan Qadar-Nya...Aminnn....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kuatkan Hatiku Ya Allah..

Sejenak bersama penyair Leo A.W.S.

Mak We koiii..