Wajar Ke???

Hari ni macam biasa aku ngan kengkawan naik bas kul 2 lebih tuk ke kelas tutorial sastera dalam multimedia kul 3 petang kat lab FBMK.
Naik je bas, aku duk sebelah menyebelah ngan Zatil dekat ngan pintu belakang bas, Kak Na dan Zura pulak duduk berdua kat pintu depan sekali.
Dalam aku duk mengelamun tengok pemandangan kat luar..
Zura ngan Kak Na menuju pintu belakang bas dan suruh aku ngan Zatil turun sekali..
Apa lagi..aku ngan Zati saling berpandangan dan pelikla..
Apa kenala dengan duaorang nie..(pelik sampai kitaorang tak sabar tunggu Zura ngan Kak na datang story kat kami apakes diorang tiba-tiba turun bas tadi)
dah sampaila duaorang nie dengan bas yang lain..
Citer punya cerita, ngerila pulak dengar bila Zura cakap diorang turun bas tu sebab pak cik bas tu hulurkan kayu suh diorang ni pukul kepala dia sampai mati,lepastu ketuk-ketuk radio bas sampai tak bunyi,lempar-lempar mancis,ketuk streng bas dengan muka macam orang nak amuk..
Mungkin kitorang tak perasan sebab bunyi radio yang driver bas tu pasang kuat sangat..
Nasib baiklah takda apa-apa,tapi cara pemanduan driver bas tu memang menbahayakan laa..law dia sorang yang naik bas tu takper, ni tak..sekali naik lebih 70 orang dalam bas tu, takkan bahaya tu..Hisssyhhh...
Dahla langgar lampau isyarat,ketawa sensorang pulak tu, banyak jugakla yang buat aku sendiri takut tuk naik bas tu..
Dalam duk plan-plan,ingat hari Isnin ni kitorang nk pegi buat aduan..

Rasa-rasa wajar tak..???

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Kuatkan Hatiku Ya Allah..

Sejenak bersama penyair Leo A.W.S.

Mak We koiii..